събота, 6 декември 2014 г.

Троен празник

Имах нужда да се успокоя преди да пиша. В петък преживях празник три в едно. Най-малкото ми дете се дипломира. Бакалавър. Журналист.
Докато гледах празничната зала на Университета, през ума ми минаха толкова мисли.
1978г. Получавам известие, че след седмица ще дават дипломите ни. Трябва да се явя в... часа... Да, ама аз в момента съм в болница с първото си дете. В процес е уточняването на диагноза. Има няколко и не знам коя от тях е по-малко страшна. Празникът мина без мен. Взех си дипломата няколко месеца по-късно от канцеларията. Следващият път, просто нямах възможност да отида до София. Изчаках командировка и тогава си я получих. Пак без шумотевица, без празник.

Стоя в залата и сякаш това е троен празник. Музиката, светлината, моето малко момиче в тога, речи. В мислите ми и аз съм в тога, и аз пърхам. Тайно си поплаках. Много се радвах. Вълнението ми дойде в повече. После рязко приземяване – трябва да тичам на работа. Днес гледам снимките и пак ме връхлитат мисли. Не ми беше лесно. И на детето ми не беше. Работи, учи, завърши с отличен. Завърши това, което поиска. Ех, защо не е жив дядо ѝ, да се порадва...

На добър час, мъничка! Бъди все така упорита. Преследвай мечтите си. Те са големи. И ти си голяма. Ще ги реализираш. Знам! Бъди щастлива!

5 коментара:

  1. CHESTITO,Nina,da eJIVA i ZDRAVA dasterichkata ti,chakat ia mnogo USPEHI- umnata,otlichnichkata,ambizioznata i seriozna IRINKA!!!!Popaten viartar,krasivo dete!!!KASMET v jivota!!!- Vela Pancheva

    ОтговорИзтриване
  2. Нинка, искрено се радвам за това ваше щастливо преживяване! Да е честито и на детето и но вас! Бъдете живи и здрави и нека имате още много такива щастливи споделени мигове! Прегръщам ви сърдечно! Дима

    ОтговорИзтриване
  3. Chestito Ninka, mnogo se radvam za malkoto momichenze, Neka vse taka si sledva mechtite. I az si poplakah kato vi gledam na snimkite kolko ste hubavi. Badete stastlivi skapa!

    ОтговорИзтриване